7 Temmuz 2015 Salı

LEZZETLİ BİBER-KABAK DOLMASI


ETLİ KARIŞIK DOLMA NASIL YAPILIR

Selam
Hafta sonu köyü gezdim, geldim..Köy işleri çok zor ama...hepimiz pert olduk..İki ağaç kiraz topladık; iki gündür elimiz kolumuz kalkmıyor. Bir de toprakla uğraşsak ne hale gelirdik bilemiyorum. Anladık ki aslında çok ham ve sağlıksız vücutlarımız var. Ne kadar spor yaptık desekte, yok olmuyor..Bizim yaptığımız spor, onların yaptığı daldan dala atlayarak meyve toplama sporunun  yanında pasif jimnastik olarak kalıyor.
Gelelim karışık dolmanın tarifine...   

MALZEMELER
*Yarım kilo dolmalık biber
*Yarım kilo kabak
*Yarım kilo kıyma
*2 fincan pirinç
*Yarım bağ maydanoz
*1 büyük boy domates
*1 büyük boy kuru soğan
*Tepeleme 1 çorba kaşığı salça (benim salçam biber ve domates karışık)
*1 çay bardağı zeytin yağ
*yeterince tuz ve karabiber

*Kapak yapmak için 2 domatesi iyice yıkayıp iri iri parçalar keselim.


KABAK DOLMASI

İlk önce biberlerimizin sap kısımları ve çekirdekleri ayıklayalım.Eğer biberlerin saplarını kolay kolay ayıramıyorsanız  tam saplarının çevresinden bir bıçak yardımı ile keserek çıkartabilirsiniz. Kabaklarımızı ortadan ikiye keselim ve içlerini kabak oyacağı ile oyalım ama atmayalım.... ŞURADA tarifini paylaştığım mücverden yapılmak üzere buzdolabına kaldıralım. Kabaklar ve dolmalık biberleri yıkayalım.Süzgece koyalım.


ETLİ KABAK DOLMASI


Ardından karışık dolmamızın içini hazırlamaya başlayalım. Kasemizin  içine  iyice yıkadığımız pirinçlerimizi, kıymamızı, ince doğradığınız kuru soğanımızı, kabuklarını soyarak doğradığımız domateslerimizi, ince ince kıydığımız maydanozlarımızı, salçamızı, tuzumuzu, karabiberimizi ve yarım çay bardağı zeytinyağımızı ekleyip iyice karıştıralım. 

ETLİ DOLMA İÇİ

Biberleri ve kabaklarımızı dolduralım.Domatesten yaptığımız kapakları kapatalım.Tenceremize dizelim.1 çorba kaşığı salçamızı,2 su bardağı sıcak su ile seyreltelim. Dolmalarımızın yan tarafından tenceremize ekleyelim.  Parlak olması için  kalan zeytinyağımızı da dolmalarımızın üzerine ekleyelim.Kısık ateşte yaklaşık 30 dakika pişirelim.Yoğurt ile servis yapalım.Afiyet olsun.Hayırlı iftarlar diliyorum herkese....
                                                                                                                                                                       Sevgiler


ETLİ DOLMA İÇİ


9 yorum:

  1. oh mis eline sağlık,ayıp olmazsa bişi dicem,hani pirinç kan şekerimizi hızlı yükseltiyo ya yarı yarıya pirinç bulgurda iyi oluyo yani:))
    kirazları bitirdik,hani bi kilo kadar kaldı kalmadı,şahaneydi sertaç:))
    o kirazlar için el,kol yormaya değer,
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şekerim haklısın ama alışkanlık galiba bulgur hiç aklıma gelmedi..Bir sonraki sefer bu durumu dikkate alacağım Havvacım
      Afiyet olsun Havvacım bizde de bu aralar akşamları kiraz partisi var :))) sevgiler

      Sil
  2. Ben de dün akşam pişirdim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Handan
      Birde akşama ne pişireceğim stresi olmasa yemek pek şahane oluyor di mi ama?
      Kadınların en büyük problemi bu olsa gerek :)

      Sil
  3. köyü ben de çok seviyorum. ama o kadar iş bize çok zor gerçekten . dolma nefis. ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy bağlantısı olan insanların evi ayrıca çokk bereketli oluyor...Çokk teşekkürler

      Sil
  4. Merhaba, dolmalar enfes görünüyor gerçekten. Ellerinize sağlık. İade-i ziyarete geldim. Takibe aldım. Sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz.Sevgiler :)

      Sil
  5. Kabak dolmasını sevmem ama biber dolmasına bayılırım :D
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...