19 Ocak 2015 Pazartesi

DİRİ KISIR TARİFİ

DİRİ KISIR TARİFİ

Güzel bir pazartesi gününden herkese selam... Günler birbirini kovalıyor... Zaman ne kadar hızlı geçiyor anlamıyorum. Ne zamandır  bekliyor bu kısır resimleri kısmet bugüneymiş. Hafta sonu tekrar yapayım bari yazarken canım istedi :))))



MALZEMELER
*2 su bardağı köftelik ince bulgur
*1 tepeleme yemek kaşığı biber salçası
*1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
*10 adet taze soğan
*Yarım demet maydanoz
*Yarım demet taze nane
*4-5 tane sivri biber
*pul biber
*zeytin yağ
*2 adet  taze sıkılmış  limon suyu
*Çekilmiş karabiber
*tuz
*Süslemek için domates,salatalık

KISIR

Evettt şimdi 2 su bardağı köftelik  ince bulguru  kasemize koyalım. 1'er yemek kaşığı biber,domates salçasını küçük bir tencerenin içinde 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile azıcık kavuralım. Ocağın altını kapattıktan sonra 3 su bardağı sıcak suyumuzu tenceremize ekleyelim. İyice kaynamış salçalı suyumuzu kasemize ekleyelim güzelce karıştıralım kasemizin  ağzını bir tencere kapağı ile kapatıp şişmeye bırakalım.
KISIR


KISIR
Bulgurlarımız şişerken biz taze soğanlarımızı, nanenizi, sivri biberlerimizi, maydanozlarımızı doğrayalım. Başka bir kasede bekletelim. Bulgurlarımız iyice  suyunu çekip şişince (ben kısırı sulu sulu sevmem diri severim bu yüzden suyunu az koyarım,  hafif kırt kırt ise tamamdır.) doğradığımız yeşilliklerimizi ekleyelim. Karıştıralım. 

KISIR
Tuzumuzu tadına bakarak atalım. Çünkü salçamız tuzlu olduğu için fazla kaçırabiliriz.Dikkat!!!!!!Karabiberimizi ve pul biberimizi ekleyelim. Yarım çay bardağı zeytinyağı ve 2 adet taze sıkılmış limon suyumuzu ekleyelim.İsterseniz marul yapraklarının içine koyarak, isterseniz domates ve salatalık dilimleri ile (her şekli kabulümdür) servis edebilirsiniz. Servisin çeşitli şekilleri var tabii  Konyalı bir arkadaşım kısırı bize asma yaprağı ile birlikte servis yapmıştı.Kısırı, asma yaprağı ile sunmak  meseleye  farklı bir bakış açısıydı.... :)))) 
Hepimiz için güzel bir pazartesi olması dileğiyle afiyet olsun....

KISIR YAPILIŞI






32 yorum:

  1. ne yalan söyliiyiiim gözüm bi demli çay aradı :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e tabii
      o güzelim kısırın yanında ne güzel gider di mi ama :)

      Sil
  2. Ama var ya Sertaç

    İşte bu , beni benden aldı yemin ediyorum
    Vu-huuuu diyorum o kadr bi çok seviyorum kısırı ve o kadar bi beceriksizim kısır yapmakta :-))

    Çok mersiii :- ))))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman sen mi beceriksizsin......Kendine hakaret ediyorsun..
      Sevgiler :)

      Sil
  3. offff en sevdigim, hiç dayanamam kisira ellerine saglik sevgili blogger nefis gorunuyor. Malum ben rejimdeyim ama karnibaharlisini yaparim ben de napalim, sevgiyle guzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaha arada ara verirsin herhalde di mi? Kendine ödül vermek adına falan :))))) Sultan kolay gelsin sana :))))

      Sil
  4. Ben kısırı önce bulguru suda haşlayıp yapıyorum, deneyeyim bunu da çok güzel görünüyor çünkü :)) Ayy canım çekti sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O nasıl oluyo öyle Şenay? İlk kez duyuyorum.Bu yapım şekli ile ilgili bir post bekliyorum senden...Sevgiler :)

      Sil
    2. Tamam bu haftasonu yapıp koyarım :))
      Sadece bulgura su koyup yarım saat bekliyorum sonra baharat, salça, yağ ve otları koyup karıştırıyorum.

      Sil
    3. Haşlamak dediğim bulgura içine çekeceği kadar su ekleyip kabın ağzını kapatıyorum haşlamak deyince mi tuhaf geldi acaba :))

      Sil
    4. Şimdi oldu Şenaycım :)))) Haşlama diyince bende kaynamış suya atıp haşlıyorsun anladım da hahahahaha Hay Allah yaaa...bekliyorum postunu sevgiler :)

      Sil
  5. nefiiiiis :) ellerine saglik Sertac...

    mercimek badini yaprakla yeriz ama kisiri ilk kez duyuyurum.Neden olmasin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mercimek badını nasıl birşey Şule? Gayet güzel olmuştu..Yaprak salamura olduğu için biraz tuzluydu o kadar...Taze yaprakla şahane olur hafif ekşi..ohh sevgiler :)

      Sil
  6. Kisiri cok da severim, o kadar lezzetli gorunuyor ki :) Ellerine saglik Sertac'cim...

    YanıtlaSil
  7. Valla kısırın dirisi de ölüsü de yenir be Sertaç Hanım. Elinize sağlık, ağzım sulandı. Sunumunuz da bi harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahah gerçekten her çeşidi afiyetle yenir....bizde bu iştah olduktan sonra :)))) Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. ayy canım çekti:) hemencik yapmak istedim.. çok severim..
    fotoğraflar da nefis!
    emeğine sağlık,

    YanıtlaSil
  9. yarın günüm için yapacğım canım. notlarımı aldım. teşekkürler. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim.Sevgiler :)

      Sil
  10. Öyle lezzetli görünüyor ve ye beni diyor ki.... Ellerine sağlık Sertaç :))
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  11. sertaç,en sevdiklerimden kısır bayılırımmm,tarifini uygulayacağım,kesin:)
    sana ailecek bi sorumuz var:)) hani kiraz yemiştik ya afyon'dan kısmetse bu bahara da inşallah:))benim arzum acaba bahçeme o kirazlardan fide olur mu?kısmet olur mu,ne dersin:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım bizim köyün ileri gelen ihtiyar heyetine sorayım döneyim sana :))) Çok iyi olur derim tabii ki....Öptüm canım

      Sil
  12. Sertaçım kısırı çok severim, çok sık da yaparım bu aralar epey ara vermiştim yalnız çok diri de yiyemiyorum ben, dediğin gibi çok sulu da kötü oluyor, şöyle yani bulgurlar yumuşak olsun yani çiğ olmasın ama sulu da olmasın:))canım çekti şimdi fotoları görünce:)))))eline sağlık afiyet olsun beybisi...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beybisi :))))))))) yaa yakışmıyor Müjde sana bu kelime :)))

      Sil
  13. Kısır çok severim bir de laf aramızda çok güzel yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa farklı bir tarife herzaman açığım...bekliyorum:))))

      Sil
  14. Olsa da yesem dedim Çok severim Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ben de bu şekilde kavurarak yapıyorum. Çiğ salçayı sevmiyorum kısırda çok güzel görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...