26 Ocak 2015 Pazartesi

ANNE İŞİ AYAK PAÇA

PAÇA ÇORBASI TARİFİ

Herkese selam
Bugün  annemin yaptığı ayak paçanın tarifini paylaşmak istiyorum. Neden sen yapmadın diye düşünürseniz eğer; ben daha gerçek işkembe ve paça çorbalarını  yapacak kadar büyümedim...Benim için en güzel sakatat ya annemin evinde ya da Rumeli İşkembecisinde, en güzel kokoreçte Profesörde  yenir :)))))
Biliyorum çoğunuz sevmiyorsunuz ama biz çok severiz sakatatı...Anne-baba sevince, napsın çocuklarda sevmek zorunda...  ayrıca kendisini çok taktir ettiğim  Canan Karatay hocamda  paça çorbasını  pek sever :) her röportajında "için" der. Annemde; bacağı kırılan annanemi her gün yapıp içirdiği paça çorbası ile ayağa kaldırdığı söyler..Haklı vallahi...İnsana direnç veriyor, güç veriyor.Zamk gibi.... kemikleri de tutup birleştiveriyordur zannımca.....:))))

Bende bu sakatat ile fırın sütlaç aşkı, her iki gebeliğimde de aşerme noktasındaydı. Hira Melis'i doğuracağım gün (haberim yoktu. Daha 10 gün vardı aniden sancılar 5 dakikada bire inivermişti) işkembe çorbası içmiştim. Doğuma almadan midemi yıkamışlardı. Ne kötü birşeydi yaaa....doğum sancısı hiçbir şey kaldı yanında.....

Gelelim kokoreçe :)))) Avrupa Birliği üyeliği için kokoreçi yasaklayacaklarını duymuştuk ta eylem yapmaya karar vermiştik bir ara :))

Kokoreçe özgürlük....
Kokoreçe özgürlük.... 

Bu arada Avrupa Birliği üyesi Yunanistan'da da sakatatın her çeşidini yapıyorlar.....Ülkeler arasında ayrım yapmayalım. Lütfen çifte standart uygulamayalım di mi ama? 



RUMELİ USULÜ PAÇA ÇORBASI

MALZEMELER

*10 tane koyun paçası(Ayak paçada makbul olan keçi paçasıymış ama bulunamıyormuş.)
*1,5 litre su
*4 iri diş sarımsak
*1 çay bardağı elma sirkesi

YAPILIŞI
Paçanın tırnak uçlarını ayır.Kıl keselerini çıkar.Ateşte kalan tüylerini ütüle.Soğuk su doldurulmuş kasenin içine ütülenmiş paçaları koy.10 dakika beklet.Daha sonra paçaları suyun altında gıcır gıcır yıka...
Kasenin içindeki suyu boşalt,tekrar doldur.İçine bir yemek kaşığı karbonat koy.. Yıkadığın paçaları bembeyaz olması için karbonatlı suya koy. Yarım saat beklet.
Yıkanan paçaları 1,5 litre su ile birlikte düdüklüye koyalım. Yaklaşık 2 saat kısık ateşte pişirelim.
4 iri diş sarımsağı dövüp, 1 çay bardağı elma veya üzüm sirkesi ile karıştır.
Pişen ayak paça çorbamızın içine sarımsaklı sosumuzdan koyup servis yapalım.Afiyet olsun.


AYAK PAÇA ÇORBASI


15 yorum:

  1. şimdiye dek hiç içmedim yaaaa görmedim bileeee valla :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa gerçekten mi? Gel Ankara'ya ben sana içireyim. :)

      Sil
  2. Bizde ananemde yerdik çok, ne olduğunu bilmeden. :) Ananem et çorbası derdi, yerdik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmış annanecin....doğru söylemiş et çorbası..ayak paça dediğini düşünsene çocuk için ne kadar itici :((((
      Sevgiler Ersin özlettin kendini :)

      Sil
  3. Bu kış kısmet olmadı bir türlü alıp da pişirmek ama aklımda. Kemiklerimiz için çok yararlı. Hele kırıklarda mutlaka yedirmek lazım. Anneniz doğru olanı yapmış. Size afiyet olsun :) Elbet bir gün bizde soframıza koyarız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten Rabia hanım çokk faydalı...Yaşlılarımız taş gibiler maşallah...her şeyi yer içerlerdi..Gençlerimiz ise dökük..rüzgar esse hasta oluyorlar.Umarım annelerimizin beslenme şeklini bizde çocuklarımıza öğretebiliriz.Doğru olan bu çünkü..Sevgiler :)

      Sil
  4. Evlenmeden once bizim evde de bol bol yapilir, yenirdi :) Dedigin cok dogru anne baba yiyince bizde alisiyoruz :) Aslinda simdi diyorum, iyi ki yapmislar ve bize de sevdirmisler :)
    Fransa da disarda hazir yapilmis tabi satilmiyor ama marketlerde evde pisirmek icin satisi var. Arada bir bende alip hazirliyorum :)
    Anne elinden de bir baska olur diyerek ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa..İyi ki sevdirmişler bana da.... Yunanistan'da çok seviliyor onu biliyorum da Fransa'da olabileceğini hiç düşünmemiştim biliyor musun?
      Afiyet olsun size de sevgiler :)

      Sil
  5. Bir türlü ben alışamadım bu kelle paça işine:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük kayıp Nilgün...Çünkü çok lezzetli...
      Ama sevmeyende yiyemiyor haklısın...Sevgiler :)

      Sil
  6. Ne çok sevilir bizde de hem paça, hem işkembe. Ellerine sağlık çok iştah açıcı ve lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakatat sever aile aynı biz...:))))) Sevgiler Gül

      Sil
  7. Selammm Pembe Makyaj Çantam Bloğum taşındı yeni adresimde de takibini beklerim. Sevgiler... blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki gelirim kızsal şeyler...sevgiler :))))

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...